русский українська english
поки немає активних опитувань

результати попередніх опитувань

Новини

Сторінка в розробціRSS

Музичні видавці звертаються до Президента України з проханням вирішити кризу на музичному ринку

Музичні видавці звертаються до Президента України з проханням вирішити кризу на музичному ринку
26 січня 2022 г.
24 січня 2022 року у прес-центрі УНІАН відбулася прес-конференція музичних видавців. Темами для обговорення стали: роль видавців на українському музичному ринку; призначення організацій колективного управління та їх відмінності з музичними видавцями. Центральною темою стало обговорення кризової ситуації на ринку, яку загострило прийняття законопроекту 5572 та можлива ануляція рішень щодо вже акредитованих ОКУ.

У конференції взяли участь представники компаній: «БЕСТ МЬЮЗІК», «КОМП МЮЗІК» (представник Universal Music Publishing, Peer Music, BMG Production Music), «Світова музика» (представник Sony Music Publishing), «Lavina Music», «МУН РЕКОРДС», «Чесна музика», «BOG DA NOVA MUZYKA», «iMusicUA», «Ноти та Банкноти», а також запрошені гості співачка та автор Руслана Лижичко, Народний депутат України Людмила Буймістер та правозахисник Ганна Степаненко.

Музичні видавці – правовласники, які взяли участь у конференції на сьогоднішній день представляють більше 2000 українських артистів та авторів, каталоги українських пісень, що налічують 50 000 музичних творів, а також міжнародні каталоги, які налічують більше 20 000 000 творів! Це абсолютна більшість музики, яку ми чуємо в Україні.

Учасники конференції розказали, які основні функції музичних видавців, що вони роблять для творців та в цілому для галузі, адже всі чули міфічні історії про їх існування в музичній індустрії, але дуже мало справжньої інформації про їх роль.

Українські музичні видавництва так само, як і іноземні, головним пріоритетом вважають захист музичних прав, легальне ліцензування та розвиток музики.

Партнерство між видавцем та артистом чи автором є справою добровільною та обумовленою сторонами в ліцензійному договорі. Творець делегує свої права музичній компанії. Видавець, ліцензуючи права, отримує роялті від користувача та виплачує їх творцю.

Основним завданням Видавця є ліцензування прав на музичні твори та контроль збору винагороди від усiх користувачів: радіо, телебачення, кафе, барів, ресторанів, організаторів публічних заходів та концертів, iнтернет-магазинiв (iTunes, Spotify, YouTube, тощо), імпортерів техніки та багато iнших, хто використовує музику у комерційних цілях.

«Ви уявіть, що всю роботу щодо ліцензування буде самостійно здійснювати творець (автор або артист). Це близько 100-150 договорів на рік. Певно, що він втратить дуже багато часу, який міг би використати на творчість. Беззаперечним є той факт, що присутні на прес-конференції видавці представляють сьогодні БІЛЬШІСТЬ прав українських та іноземних авторів та артистів. Саме тому, вирішення будь-яких питань ринку не може проходити без участі видавців або з нехтуванням їх професійної думки у ключових питаннях, адже вони відстоюють інтереси тисячі авторів. Нехтування думки видавців дорівнює нехтуванню думки їх клієнтів-творців! Одне з таких питань це і закон 5572, це і акредитація ОКУ, це і нові законодавчі ініціативи з приводу законопроектів «Про авторське право та суміжні права», – прокоментувала роль видавців на музичному ринку Мар’яна Вороніна, директор ТОВ «БЕСТ МЬЮЗІК».

Цивілізований світ ліцензує музику через організації колективного управління (ОКУ), адже це набагато спрощує роботу та дає можливість встановити єдині правила для всіх.

«Організація по колективному управлінню (ОКУ) створюється правовласниками, отримує від них права в управління, контролюється правовласниками через Наглядову раду, загальні збори та через сам факт передачі прав в управління. Правовласники, зокрема конкуренти, присутні на цій прес-конференції, об'єднуються для створення, контролю та розвитку системи колективного управління. І будь-які монополії у цій сфері неможливі. Акредитація дає змогу збільшити збори роялті. Але конкуренція між ОКУ за отримання акредитації завдає шкоди всім авторам. Конфлікту між «ворогуючими групами» правовласників на українському ринку немає. Є представники однієї ОКУ, які з метою утриматися на грошовому потоці воюють не лише з іншими ОКУ, а й із правовласниками, які не довіряють їм своїх прав в управління», - прокоментував Олег Долінський, директор ТОВ «КОМП МЮЗІК», представник Universal Music Publishing, Peer Music, BMG Production Music».

Центральною проблемою ринку наразі є акредитація ОКУ щодо публічного сповіщення та публічного виконання музичних творів. Майже трирічний шлях процесу акредитації ОКУ наразі намагаються анулювати прийняттям Законопроекту 5572. Результатами прийняття законопроекту 5572 є лише втрачений час, який можна використати для зборів авторської винагороди, а не витрачати ще раз на процес акредитації.

«За 20 років свого досвіду у видавничій справі та пов’язаною з нею громадською та законотворчою діяльністю можу сказати, що завершення останніх акредитацій було найвищою точкою упорядкування ринку авторських прав. Залишилось лише узгодити тарифи і чіткі правила розподілу. Просто беремо і починаємо працювати. Натомість… Бачимо на рівні парламенту підтримку спроб перевернути дошку, щоб не грати за правилами попри очевидну загрозу поглиблення кризи», - прокоментував Богдан Гловацький, видавець, засновник лейблу BOG DA NOVA MUZYKA, правовий консультант творців та музичних компаній, голова громадського об’єднання «Платформа музичних видавців України».

В цій ситуації правовласники мають об'єднатися і почати спільно працювати по вдосконаленню ринку в цілому.

«Швидкий вихід з кризи поки ще є. По-перше, необхідне рішення парламентарів про скасування законопроекту 5572. або його зупинка через вето Президента.

По-друге, акредитовані сьогодні організації були і залишаються відкритими для вступу нових членів та контролю з боку правовласників.

По-третє, ми повністю підтримуємо необхідність впровадження електронних систем обліку i запрошуємо авторів безпосередньо і активно брати участь у контролі над діяльністю ОКУ.

Але ми не можемо, як юридичні особи, віддати права в ОКУ, де статутні положення не дозволяють нам захищати інтереси тих, хто нам передав ці права! Часи безконтрольної діяльності ОКУ вже в минулому, і нехай на це не сподіваються ті, хто зараз намагається нас повернути на 10 років назад», - підсумував Богдан Гловацький.

Руслана емоційно висловила свою думку про ситуацію на музичному ринку:

«У депутатів заангажоване ставлення до закону #5572. Я виступала на українських каналах, але депутати зробили вигляд, що мене не почули і не побачили. Сьогодні ситуація зайшла в тупік. Виглядає так, ніби проти нас, авторів і артистів, ведеться «гра без правил» - порушено закон та всі можливі процедури… Вони стверджують, що це - «реформа», а насправді ж це «кулуари», коли питання вирішується опосередковано, без учасників індустрії, тих, хто цю індустрію створив і продовжує створювати протягом багатьох років. Ще не пізно сісти за стіл перемовин, а не вирішувати питання за закритими дверима! Закликаю Офіс Президента і безпосередньо самого Президента, Верховну Раду та всі уповноважені органи влади на всіх рівнях переглянути свої дії і виправити помилку. А ми все ще готові діяти в інтересах української індустрії в цілому!»


Правозахисниця Ганна Степаненко вважає, що за останній рік з законодавством, яке регулює сферу колективного управління авторськими правами, відбувається правова плутанина, якою порушені економічні права авторів. Наприклад, не виконання державними органами профільного Закону дев’ять місяців; проголосований депутатами ЗП 5572, що не відповідає Конституції.

«Тому було подано звернення до Секретаріату Уповноваженого ВРУ з прав людини, про припинення порушення економічних прав авторів в Україні і сприяння приведення до Конституції України законодавства в сфері колективного управління авторськими правами від 28.12.21. Право на таке звернення належить кожному за Конституцією (ч.3 ст.55). Звернулась Р.С. Лижичко. Підставою для такого звернення є порушення економічних прав авторів у результаті Рішення Парламенту, яке не відповідає Конституції», - зазначила правозахисниця Ганна Степаненко.


«Мій видавець «COMP Music» Олег Долинський допоміг відбутися «Диким Танцям»: він познайомив мене з професійними продюсерами світу та легендарним Пітером Гебріелом, на студії якого ми зробили альбом «Дикі танці». Цей альбом став конкурентоспроможний - це була інтеграція української музики на світову арену. Як автор, як українська співачка, яка зареєстрована в українських і світових каталогах, знаю, що таке винагорода і роялті. Людина з моїм досвідом знає як побудована світова музична індустрія: як працює музика, роялті і всі виплати!», - поділилася Руслана.


На прес-конференції виступила народна депутатка Людмила Буймістр, її основні тези:

«І тут хочу зазначити, що втручання Верховної Ради України в повноваження органів виконавчої влади є не те що неконституційним, а є певним «відкриттям ящика Пандори». Це все одно що відміняти всі рішення по кадровим призначенням які сьогодні робить уряд. Звучить парадоксально.

Хочу підкреслити, що закон 5572 - гібридний! Це коли нам розповідають про все хороше, про те, як буде мир, злагода, прозорий ринок, але коли ми безпосередньо читаємо сам закон, то бачимо, що він спрямований абсолютно на інше: він повертає галузь в той самий хаос, в якому ринок знаходився до 2018 року. Тому я закликаю всіх своїх колег підтримати постанову про скасування Законопроекту 5572!»

FM-TV

УСІ НОВИНИ УКРАЇНСЬКОЮ ТУТ

ВСЕ НОВОСТИ ПО-РУССКИ
ЗДЕСЬ

 
Хіт-паради
новинка

Головна | Про нас | Новини | Блоги ведучих FM-TV | Радіостанціям | Телекомпаніям | Публічні люди | Фанатам | Для ЗМІ | Партнери